Oldalak

2015. január 20., kedd

Quinoa saláta sült zöldségekkel


Tudom,tudom, sokakat elrettentenek az agyonsztárolt alapanyagok, új és új szuperélelmiszerek, mint a quinoa. Felkapott, vagy kevésbé népszerű, én szívesen próbálok ki számomra eddig ismeretlen alapanyagokat, új ízeket. A gabonák és sült zöldségek párosítása nálam mindig telitalálat (készült már hasonló kölessel, bulgurral, tönkölybúzával stb.) A quinoa valójában nem gabona, a libatopfélék családjába tartozik (akárcsak a spenót), mégis inkábbb a gabonákhoz hasonló a felhasználása, így remekül működik hasonló salátákban is. Most a téli szezonra hangoltan forró, fűszeres, sült padlizsánnal, édsburgonyával és brokkolival tálaltam.

Hozzávalók: (2 főre)
20 dkg quinoa
1 közepes padlizsán
1 édesburgonya
25 dkg brokkoli rózsáira szedve
2 szál újhagyma
5 gerezd fokhagyma
só, bors, chilipehely
citrom
olívaolaj
tökmagolaj
zellerzöld (egyéb friss zöldfűszer)
joghurt (elhagyható)


A sütőt előmelegítettem 200 fokra. A zöldségeket alaposan megmostam, amit szükséges meghámoztam. A brokkolit rózsáira szedtem (a szárát krémlevesben használtam fel). Egy nagy tepsibe sütőlapot raktam és a brokkolit, a negyedekbe vágott padlizsánt, a kisebb hasábokra aprított édesburgonyát szétterítettem. Alaposan meglocsoltam olívaolajjal, majd fűszereztem sóval, borssal, római köménnyel, őrölt chilivel. Az egész fokhagymagerezdeket is elosztottam a zöldségek között. Mielőtt a sütőbe toljuk érdemes úgy eloszlatni a zöldségeket, hogy lehetőleg a vágott felületükön éritkezzenek a sütőlappal. 25-30 percig sütöttem.
Amíg a zöldség sült, elkészítettem a quinoát. Alaposan megmostam, lecsöpögtettem. Egy serpenyőben olajat melegítettem majd a quinoát kicsit megpirítottam, felöntöttem másfélszeres mennyiségű vízzel, sóztam. Fedő alatt nagyjából 20 perc alatt megpuhult. Kicsit hűlni hagytam majd beleaprítottam az újhagymát és a zellert. Rálocsoltam egy fél citrom levét, kevés olívaolajat és tökmagolajat, frissen őrölt borsot és chilipelyhet, majd alaposan összekevertem.
Az elkészült sült zöldségek felét összekevertem a quinoával (a padlizsánt falatnyi darabokra vágtam), a többit pedig tálaláskor halmozom rá. Natúr joghurttal/szójajoghurttal még finomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése