Oldalak

2015. január 6., kedd

Füstölt chilis, citromos lencsefőzelék


Az idei tél egyik kedvence ez a főzelék, nem is lehet rossz az az év, amelyik így kezdődik.
Pár hete füstölt cayenne chilit találtam az egyik kedvenc fűszer lelőhelyemen. Nem használtam korábban, de beindult a fantáziám. Lencsefőzelékbe próbáltam ki először, ami annyira jól sikerült, hogy azóta újra és újra elkészítettem, ahogy újév napján is. Aprócska változtatások a klasszikus recepthez képest (bár abból is van jónéhány), nagyon finom!



Hozzávalók:
50 dkg lencse beáztatva néhány órára
2-3 szál sárgarépa megpucolva, kockákra vágva
2 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
víz
majoranna
só, bors
füstölt pirospaprika
füstölt chili
2 babérlevél.
1-2 ek. mustár
fél citrom leve
petrezselyem (opcionális)









Az apróra vágott vöröshagymát és fokhagymát párolom, majd hozzáadom a sárgarépát és a lencsét. Pár percnyi pirítás után felöntöm vízzel, hozzáadok két babérlevelet, kevés majorannát, kicsit később sózom. Hagyom, hogy a répa és a lencse puhára főjön (nagyjából 45 perc) és közben ha szükséges, pótlom a vizet. Amikor puha, a főzelék nagyjából harmadát kiszedem és pürésítem. Én úgy szeretem, ha a sárgarépa nagy része a pürébe kerül, csak néhány kocka marad egészben, de ez egyéni ízlés kérdése.
Pürésítés után hozzáadok 1-2 evőkanálnyi mustárt, kevés füstölt paprikát majd visszaöntöm, sűrítem a főzeléket. Fél citrom levével savanyítom, ha szükséges utóízesítem. Mehet bele kevés bors, majd tálaláskor füstölt chilit őröltem a tetjére. Friss petrezselyemmel is finom.
Boldog új évet!:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése