Oldalak

2015. március 11., szerda

Mogyoróvajas, ananászos tofu

Az egyik kedvencem, gyakran főzöm. Mindig kicsit más és mindig nagyon finom.
Szerintem a zeller és az ananász jó páros, de aki kevésbé rajong a zellerért, nyugodtan elhagyhatja. Esetleg kísérletezz, próbáld ki csak zellerzölddel, vagy zsenge zellerszárral. Mindegyik verziót ajánlom.
Most bolti madras fűszerkeveréket használtam, de kevertem már saját keveréket is. Általában a bolti porokat is próbálom a saját ízlésemre formálni, ez esetben példáil még kicsi mustárport  és római köményt elbírt a fűszerem.
Egyébként meg ez a gyönyörű sárga igazi tavaszi színterápia.:)

Lássuk! Szükség lesz:
1 csomag tofu (20 dkg) felkockázva
1 ananász tisztítva, darabolva (egy közepes méretű gyümölcs nagy részét felhasználtam, a maradék turmixba került/elrágcsáltam)
1 kisebb fej zeller apró kockákra vágva
1 fej sonkahagyma/kisebb vöröshagyma felaprítva
~1 cm friss gyömbér reszelve
2 gerezd fokhagyma aprítva/reszelve
1 ek szójaszósz
~3 ek olaj (mogyoró/szezám/kókusz stb)
~ 2 ek madras curry + 1 kk római kömény és mustár por
3-4 dl alaplé vagy víz
kevés őrölt citrombors és chili (opcionális)
mogyoróvaj (15 dkg földimogyoróból készítettem, részletek ld. lejjebb)
Tálaláshoz: rizs/bulgur/köles vagy amit Te szeretsz


Elsőként bepácolom a tofut: egy evőkanálnyi tofu, madras curry, szójaszósz és olaj keverékébe. Jót tesz neki, ha hosszabb ideig érnek össze az ízek, legalább 20 percig mindenképp pihentetem. Közben megpucolom, felaprítom a többi hozzávalót és elkészítem a mogyoróvajat. A mogyoróvajhoz 15 dkg pirított földimogyorót késes aprítóban addig daráltam, amíg krémes állagú lett. Kevés olívaolajat is adtam hozzá a vége felé.
Egy nagyobb wokban vagy serpenyőben kevés olajat hevítek és a korábban bepácolt tofukockákat sűrűn kevergetve megpirítom. Kiszedem egy tálra, a zsiradékot pótolom és ugyababban az edényben pirítani kezdem a hagymákat és a gyömbért. Hozzáadok egy evőkanálnyit a fűszerkeverélből, a római köményt és a mustárport (a plusz fűszerek használata egyéni ízlés kérdése). Hozzáadom az apróra vágott zellert is, 1-2 percig pirítom majd felöntöm egy löttyintésnyi lével. Jöhet a korábban elkészített mogyoróvaj, alaposan elkeverem, hogy ne legyene csomók, közben vízzel higítom. Az ananászkockákat is adagolom és együtt párolom. Ha túlságosan besűrűsödik, öntök még alaplét. Ha a zeller és az ananász puha, beleöntöm a pirított tofut, 1-2 percig hagyom összeérni és el is készült.
Utolsó simításként őrölt citrombors és chili került rá.
A képen rizzsel látható, de ugyanígy működik kölessel vagy bulgurral mint itt:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése