Oldalak

2015. december 29., kedd

Lencsesaláta sült céklával

Két kedvenc őszi/téli alapanyagomat kombináltam ebben a salátában. Mindegyik könnyen hozzáférhető, tápanyagokban gazdag, mégis különleges fogásokat készíthetünk velük.
Nem tartozik a gyorsan összedobható saláták közé, de pl. a lencsefőzést előző napra időzítve, meggyorsíthatjuk a folyamatot.
A céklát érdemes főzés helyett sütni, sokkal finomabb így. Sütheted egyben, alufóliába csomagolva is, én most kockákra vágva készítettem.

Hozzávalók
40 dkg lencse
10-12 db kisebb cékla
1 fej fokhagyma
fél gránátalma leve
fél citrom leve
1 ek balzsamecet
3-4 ek olívaolaj
só, bors
kakukkfű
3 babérlevél
2 kisebb fej hagyma

A lencsét beáztattam egy estére, másnap babérlevéllel megfőztem.
A céklát meghámoztam, egyforma kockákra vágtam és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. Olívaolajjal meglocsoltam és fokhagymagerezdeket is mellédobáltam, nem pucoltam meg őket.
A hagymákat vékony szeletekre vágtam, kevés olívaolajon megfuttattam, majd hozzáadtam a lencsét, friss kakukkfűvel fűszereztem.
A céklát hagytam kicsit hűlni. Addig egy külön tálban elkészítettem az öntetet: fél citrom levét, fél gránátalma levét és egy evőkanálnyi balzsamecetet összekevertem az olajjal, adtam hozzá még egy kis kakukkfüvet, sót, borsot. Belekevertem a céklát és a hagymás lencsét is.
Meglocsolgattam még kevés gránátalmalével, sópehellyel díszítettem és füstölt paprikás pirított kenyérkockákkal tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése